The prospects of solving the issues of improving the operational safety of railway wheels and tyres

I. O. Vakulenko, M. A. Gryshchenko, O. M. Perkov

Abstract


The conditions of improving the operational safety of rail wheels and tread bends are determined on the basis ofinvestigation of the structure change in carbon steel after different thermomechanical treatments.


Keywords


perspective; operation; security; railroad; a wheel; tyre

GOST Style Citations


Исследование повреждений и причин преждевременного выхода железнодорожных колес из эксплуатации [Текст] : отчет о НИР. – Д., 2007. – № ГР 0108и003063. – 76 с.

К вопросу надежности и долговечности железнодорожных колес [Текст] / О. Н. Перков и др. // Зб. наук пр. Нац. гірн. акад. «Теория и практика металлургии». – Д., 2008. – № 3. – С. 43-46.

Вакуленко, И. А. Использование термического упрочнения элементов железнодорожных колес с целью повышения эксплуатационной надежности [Текст] / И. А. Вакуленко, О. Н. Перков // Вісник Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – 2008. – Вип. 24. – Д.: Вид-во ДНУЗТ, 2008. – С. 195-196.

Вакуленко, И. А. Морфология структуры и деформационное упрочнение стали [Текст] / И. А. Вакуленко, И. И. Большаков. – Д., 2008. – 196 с.

Бабич, В. К. Деформационное старение стали [Текст] / В. К. Бабич, Ю. П. Гуль, И. Е. Долженков. – М.: Металлургия, 1972. – 320 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)