Analysing longitudinal loading of heavy trains during braking

E. P. Blokhin, L. V. Ursuliak, Y. N. Romaniuk

Abstract


The description of the developed computer system possibilities and its use to solve problems of motion safety and stability is given.


Keywords


longitudinal forces; mathematical modeling; braking; freight trains

GOST Style Citations


1. Блохин, Е. П. Динамика поезда (нестационарные продольные колебания) [Текст] / Е. П. Блохин, Л. А. Манашкин. – М.: Транспорт, 1982. – 222 с. 

2. Программно-вычислительный комплекс для исследования продольной нагруженности наливных поездов [Текст] / Е. П. Блохин [и др.] // Вісник Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – 2009. – Вип. 30. – Д.: Вид-во ДНУЗТ, 2009. – С. 36-48. 

3. О вождении длинносоставных поездов [Текст] / Е. П. Блохин [и др.] // Вісник Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – 2009. – Вип. 30. – Д.: Вид-во ДНУЗТ, 2009. – С. 48-56. 

4. Рыжов, А. В. Исследование нагpуженности восьмиосных цистеpн пpи соудаpениях [Текст] / А. В. Рыжов, Ю. М. Чеpкашин, H. Я. Гаpкави // Вестник ВHИИЖТ. – 1982. – № 6. – C. 37-40. 

5. Вершинский, С. В. Устойчивость вагонов от выжимания продольными силами при торможении поезда [Текст] / С. В. Вершинский // Труды ВНИИЖТа. – 1970. – Вып. 425. – С. 4-38.




Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)