Modern marketing features of freight transportation on Ukrainian market terms

N. V. Radionova, O. I. Kobets

Abstract


In the article the issue on searching methods of use of marketing tools for resolving the railway transport development problems and functioning this branch in the market conditions is considered.


Keywords


marketing; competitiveness; freight transportations; marketing instruments; analysis of demand; quality of transport service

GOST Style Citations


1. Державна цільова програма реформування залізничного транспорту України на 2010-2015 роки [Текст], 2009. 

2. Транспортна політика України та її наближення до норм Європейського союзу. Аналітичнодорадчий центр Блакитної стрічки [Текст]. – К., 2010. 

3. Ансофф, И. Стратегическое управление [Текст] / И. Ансофф : [пер. с англ.]. – М.: Экономика, 1989. 

4. Абрамов, А. П. Маркетинг на транспорте [Текст] : учеб. для вузов / А. П. Абрамов, В. Г. Галабурда, Е. А. Иванова; под общ. ред. д.э.н., проф. В. Г. Галабурды. – М.: Желдориздат. 2001. – 329 с. 

5. Маркетинг [Текст] : підр. / В. Руделіус [та ін.]; ред.-упор. О. І. Сидоренко, Л. С. Макарова. – 3-тє вид. – К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із вдосконалення менеджментосвіти в Україні», 2008. – 648 с. 

6. О реформировании железнодорожного транспорта в государствах Содружества [Электрон. ресурс]. – Режим доступа: http://rian.ru/politics/20011022/2820.html




Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)