Reconstruction of curves for introduction of highspeed traffic of passenger trains

N. B. Kurgan, M. A. Gusak, N. P. Khmelevs’ka

Abstract


The technique of determining the rational parameters of radii and transitive curves, which provide as much as possible admissible speed at the minimum expenses for plan reconstruction, is presented.


Keywords


maximum speed; curve radius; parameter of transitive curve; displacement of track axis

GOST Style Citations


1. Транспортна стратегія України на період до 2020 року [Текст]. – К., 2010. – 16 с. 

2. Иоаннисян, А. И. Улучшение трассы существующих железных дорог. [Текст]/ А. И. Иоаннисян. – М.: Транспорт, 1972. 

3. Данович, В. Д. Математическая модель взаимодействия пути и пассажирского вагона при движении по участкам произвольной кривизны [Текст] / В. Д. Данович, А. Г. Рейдемейстер, Н. В. Халипова // Транспорт: Сб. научн. тр. ДИИТа. – Вып. 8 – Д., 2001. – С. 124–138. 

4. Перевлаштування колійної інфраструктури та залізничних мереж для впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів на напрямку Київ-Львів, дільниця Підволочиськ-Львів [Текст]. – К.: Київдіпротранс, 2007. 

5. Правила визначення підвищення зовнішньої рейки і встановлення допустимих швидкостей в кривих ділянках колії [Текст] / ЦП 0236: Затв.: Наказ Укрзалізниці від 14.12.2010 №778-Ц. – К., 2011. – 56 с.

6. Правила тяговых расчетов для поездной работы [Текст]. – М.: Транспорт, 1985. – 287 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)