Modern marketing instruments of freight transportation in the market conditions in Ukraine

N. V. Radionova, O. I. Kobets’

Abstract


The article considers issues on searching the methods of using marketing instruments for solving the railway transport development problems and functioning this branch in the market conditions. 


Keywords


marketing; competitiveness; freight transportation; marketing instruments; demand analysis; transport service quality

GOST Style Citations


1. Державна цільова програма реформування залізничного транспорту України на 2010-2015 роки [Текст]. – К., 2009. 

2. Транспортна політика України та її наближення до норм Європейського союзу. Аналітично-дорадчий центр Блакитної стрічки [Текст]. – К., 2010. 

3. Ансофф, И. Стратегическое управление [Текст] / И. Ансофф : [пер. с англ.]. – М.: Экономика, 1989. 

4. Абрамов, А. П. Маркетинг на транспорте [Текст] : учебник для вузов / А. П. Абрамов, В. Г. Галабурда, Е. А. Иванова. – М.: Желдориздат, 2001. – 329 с. 

5. Маркетинг [Текст]: підручник / В. Руделіус, О. М. Азарян, Н. О. Бабенко [та ін.]; ред. О. І. Сидоренко, Л. С. Макарова. – 3-тє вид. – К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із вдосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2008. – 648с. 

6. О реформировании железнодорожного транспорта в государствах Содружества [Электрон. ресурс]. – Режим доступа: http://rian.ru/politics/20011022/2820.html





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)