Forms of e-commerce and its place in the system of digital economy

A. D. Shemet

Abstract


The article deals with main forms of e-commerce and its place in the digital economy, gives the characteristic of each. An analysis of research scientists on this issue and proposed the general scheme of the relationship of these forms. The structure of the digital economy and e-commerce site is determined by its composition.

Keywords


digital economy; Internet economy; electronic business; Internet business; electronic business; electronic commerce; e-commerce

GOST Style Citations


1. Податковий Кодекс України [Електрон. ресурс] : Кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgibin/laws/main.cgi?page=1&nreg=275517&text=%E5%EB%E5%EA%F2%F0%EE%ED%ED

2. Классификация систем электронной коммерции [Электрон. ресурс] : Электронный маркетинг, e-bussines. – Режим доступа: http://blogisstika.ru/?p=20&page=3 

3. Царев, В. В. Экономика, организация и планирование коммерческой деятельности Интернет-компаний [Текст] / В. В. Царев, А. А. Кантарович. – СПб.: Нестор, 2001. 

4. Струтинська, О. В. Методика навчання електронної комерції у педагогічному університеті [Електрон. ресурс] / О. В. Струтинська. – Режим доступу: http://www.ii.npu.edu.ua/files/Zbirnik_KOSN/14/19.pdf 

5. Мельник, О. В. Електронна комерція як складова частина електронного бізнесу [Електрон. ресурс] / О. В. Мельник // Сьома Всеукраїнська наук.-практ. інтернет-конф. «Соціум. Наука. Культура». – Режим доступу: http://intkonf.org/melnik-ov-elektronna-komertsiya-yak-skladovachastina-elektronnogo-biznesu





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)