The influence on metal structure of conditions at exploitation railway wheels

S. V. Myamlin, L. I. Vakulenko

Abstract


Cleavage formation is a process nucleation caused by  the high internal stress produced followed by joint deformation on the surface and cycles change of temperature in railway wheels after braking using brake shoes. 


Keywords


railway wheels; steel; strength; structure; exploitation

GOST Style Citations



1. Перков, О. Н. Структурные изменения в металли железнодорожных колес при формировании термических трещин [Текст] / О. Н. Перков, И. А. Вакуленко, Г. В. Рейдемейстер // Залізн. трансп. України. – 2006. – № 1. – С. 44–45. 

2. Вакуленко, І. О. Структурний аналіз в матеріалознавстві [Текст] / О. Н. Перков, І. О. Вакуленко. – Д. : Маковецький, 2010. – 124 с. 

3. Низькотемпературна циклічна тріщиностійкість сталей залізничних коліс [Текст] / О. П. Осташ [та ін.] // Фізико-хімічна механіка матеріалів. – 2008. – № 4. – С. 52–57. 

4. Бернштейн, М. Л.Термомеханическая обработка металлов и сплавов [Текст] / М. Л. Бернштейн. – М. : Металлургия, 1968, т. 1, 2. – 1171 с.




Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)