Theoretical – experimental evaluation of capacity measures for beams of central suspension of the disel trains DR1A

O. M. Bondarev, D. O. Yahoda, V. M. Skoblenko

Abstract


In the paper the results of experimental-and-theoretical evaluation of strength indices for central swing bolsters of diesel trains DR1A are presented and the variants of modernization and improvement of the strength indices are recommended.

Keywords


strained-and-stressed state; strength indices; design scheme; finite elements; diesel train

GOST Style Citations


1. Розробка рекомендацій по підвищенню терміну експлуатації дизель-поїздів Д1, ДР1 на підставі проведення експериментально-аналітичних робіт № ДР 0199U000049 [Текст]. – Д., 1999. – 157 с.

2. Паспортные характеристики и результаты испытаний дизель-поезда ДР1 [Текст] / под. ред. С. Д. Федичкина. – М.: Транспорт, 1975. – 72 с.

3. Нормы расчета и оценки прочности несущих элементов и динамических качеств экипажной части моторвагонного подвижного состава железных дорог МПС РФ колеи 1520 мм [Текст]. – М: ВНИИЖТ РФ, 1997.

4. ГОСТ СССР 22.101-83 Методы схематизации случайных процессов нагружения элементов машин и конструкций и статистического представления результатов [Текст]. – М.: Госстандарт, 1983. – 224с.

5. Дизель-поезда [Текст]: устройство, ремонт, эксплуатация / Б. М. Лернер [и др.]. – М.: Транспорт, 1982. – 279 с.

6. Раков, В. А. Локомотивы и моторвагонный подвижной состав железных дорог Советского Союза (1976-1985 гг) [Текст] / В. А. Раков. – М.: Транспорт, 1990. – 238 с.

7. Наказ 30–ЦЗ від 31.01.2005 р. Положення про планово-попереджувальну систему ремонту і технічного обслуговування тягового рухомого складу [Текст]. – К.: Укрзалізниця, 2005 р. – 23 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)