Mathematic simulation of transient process in a. c – system “electric – traction – network – locomotive” 2. Switch on the main locomotive’s power converter in “free pay” mode; definition and analysis current surge of magnetization

T. M. Mischenko

Abstract


The article is a continuation of analysis of mathematical models for AC systems, in which the elements of electric-traction network and switch-on of power transformer in an idling mode are gradually connected. The numerical calculations and analysis of current of transformer magnetization are executed.

Keywords


mathematical model; electric-traction substation; device of transversal compensation; parameters of electric-traction network; electric locomotive; transformer

GOST Style Citations


1. Міщенко, Т. М. Математичне моделювання перехідних процесів в системі змінного струму «тягова мережа − електровоз». 1. Вмикання силового трансформатора електровоза в режимі холостого ходу; оцінка параметрів [Текст] / Т. М. Міщенко, А. І. Кійко // Вісник Дніпропетр. нац. ун-ту залізн.. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – 2011. – № 36. – Д.: Вид-во ДНУЗТ, 2011. – С. 90-94.

2. Влияние поперечной ёмкостной компенсации на электромагнитные процессы в тяговой сети переменного тока [Текст] / Р. Р. Мамошин [и др.] // Электричество. – 1984. – № 5. – С. 9-12.

3. Мамошин, Р. Р. Электроснабжение электрифицированных железных дорог [Текст] / Р. Р. Мамошин, А. Н. Зимакова. − М.: Транспорт, 1980. − 296 с.





Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

ISSN 2307–3489 (Print)
ІSSN 2307–6666 (Online)